Kishegyesi út Debrecen

Több teret biztosítana a kerékpárosoknak az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület Debrecenben

Helyi hírek

Mándi László, az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület polgármester-jelöltje szerint baj van a debreceni közlekedésben: hiányzik a stratégiai koncepció és hiányzik a mindennapi gondosság.

Az autósoknak dugók, a buszokat használóknak késő, sokszor kimaradó és szinte mindig tömött járatok, a bicikliseknek-gyalogosoknak állandó életveszély jut. Ez a fideszes városvezetés közlekedési teljesítménye.

Átgondoltságra és odafigyelésre van tehát szükség: ha komolyan vesszük Debrecen méreteit, fontosságát és tiszteljük az itt lakókat, nem engedhetjük hogy egy kátyú, egy roncs autó vagy egy életveszélyes kereszteződés bejelentése után hónapokig, vagy akár évekig ne történjen semmi. Mi, az Összefogás a Cívisvárosért jelöltjei, a választások után azonnal nekikezdünk a közlekedési problémák felszámolásának, egy új látásmód bevezetésének, ahol a városvezetés van a debreceni polgárokért, a közlekedőkért és nem fordítva – írja sajtóközleményében.

Dombi Mihály, az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület képviselőjelöltje szerint a Debrecen Megyei Jogú Város számára elkészült Fenntartható Városi Mobilitási Terve (SUMP) egy kiváló szakmai dokumentum, ami sokkal közelebb áll Debrecen zöld város ambícióihoz, mint a Zöld Kódex. Utóbbi ugyanis sajnos egy politikai dokumentum lett. Érdemes tehát a valóban zöld átmenet tervezésekor előbbit elővenni.

A Terv hivatkozik egy reprezentatív felmérésre, mely szerint a kerékpárosok számára a gyalogosok, míg a gyalogosok számára a kerékpárosok a közlekedésük elsőszámú konfliktusforrásai. Mindez viszont csak a felszín, csak egy tünet. Annak a tünete, hogy a korlátozott városi térben a jelenlegi városvezetés nem hajlandó az úttest szélességéből átadni a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére, hanem tudatosan egymásra tolja ezt a két védtelen csoportot.

Ezzel szemben az Összefogás a Cívisvárosért Egyesület programjában vállalja, hogy:

1. Több teret biztosítunk a kerékpáros közlekedésnek! A jelenlegi debreceni kerékpáros infrastruktúra nem alkalmas arra, hogy a mindennapokban tömegek használják munkába, vagy iskolába járásra. Ezért korszerű, biztonságos, ugyanakkor gyors haladást biztosító kerékpárút-hálózatot hozunk létre, amelyet mikromobilitási eszközökkel is biztonságosan lehet használni.

2. UniBike rendszert jelenleg csak az egyetem hallgatói, dolgozói használhatják, azonban a rendszert kibővítjük és megnyitjuk a lakosság szélesebb köre számára Európai Uniós források bevonásával.