Megújul a macsi terminál és a Fatér Debrecenben

Helyi hírek

A Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő vasúti infrastruktúra-fejlesztések második üteméhez kapcsolódóan két közbeszerzési eljárásban hirdettek eredményt a napokban. A beszerzés végleges összértéke (áfa nélkül)
2 030 890 781 (közel 2 milliárd 31 milló)  forint. A fejlesztésekről Katona Erzsébet képviselő osztott meg további információkat.

A kiírásra 2 ajánlat érkezett be. A nyertes pályázó a  V-Híd Építő Zrt.

A felhívás első része a többek között a Macs Ipari Park Terminál területén lévő irodaépületben beléptető rendszer, tűzivíztározó parkolók megfigyelésére biztonsági és rendszám alapú beléptető rendszerek – fejlesztését foglalja magában.

A fejlesztés része még Egy : nettó 759 m2 alapterületű üzemi/iroda épület (földszint+1 emelet) létesítése.

A második rész feladata a Debrecen állomás úgynevezett „Külső Fatér” területén egy kisállomás, vágánycsoport létesítése, valamint a 108-as vasútvonal kétvágányú szakaszának folytatása a kezdőpont felé.

Ennek része egy körülbelül 93 négyzetméter alapterületű üzemi épület létesítése és a meglévő fűtőházi üzemi gyalogos felüljáró egyes támaszainak áthelyezése, illetve újak építése is – olvaható a képviselő közleményében.

A közbeszerzési értesítőből részletesebben írnak a tervezett munkákról:

Debrecen állomás ún. „Külső Fatér” területén egy kisállomás/vágánycsoport létesítése, valamint a 108-as vonal kétvágányú szakaszának folytatása a kezdőpont felé.
– Egy cca.: nettó 93 m2 (cca.: bruttó 123 m2) alapterületű üzemi épület (földszint) létesítése.

– Meglévő felszerkezetű 109,20 m hosszúságú (tervezett támaszközök: 28,50+15,20+28,50+38,00=100,2 m) acél fűtőházi üzemi gyalogos felüljáró „3” és „4” támaszainak áthelyezése, „2-3; 4-5” új támaszköz építése a támaszköz méretének megváltozása miatt.

– 163 vfm 60 rendszerű, 4200 vfm 54. rendszerű hézagnélküli vágányépítés al- és felépítménnyel, 940 sfm szigetelt és átmeneti sín beépítése, 4 csoport B60-XI,, 3 csoport B54-XIII, 1 csoport B60-XIV és 2 csoport B54-XIV kitérő beépítése al- és felépítménnyel, biztosítóberendezésbe való bekötésével és váltófűtés kiépítéssel együtt.
– 5,6 km K100-as és 7,2 km K80-as felsővezetéki hosszlánc építése, 3,7 km vonali táp, állomási megkerülő vezetékek, kapcsolóvezetékek építése.

– Fatér vágánycsoport kivitelezése kapcsán a D70 rendszerű biztosítóberendezés átalakítása.
– Rendelkezésre álló engedélyezési és kiviteli tervet nyertes ajánlattevőnek felül kell vizsgálnia az alkalmazni kívánt technológia szerint, szükség esetén át kell terveznie, jóváhagyásokat és engedélyeket meg kell szereznie. A kivitelezéshez szükséges minden egyéb terv elkészítése, szükséges nyilatkozat, jóváhagyás beszerzése szintén nyertes ajánlattevő feladatát képezi.

– Nyertes ajánlattevő feladata és kötelessége az együttműködés „Debrecen-Füzesabony vasútvonal korsz, I. és a folyamatban lévő II.ütem” tárgyú közbeszerzési eljárás Vállalkozójával, különös tekintettel a műszaki megvalósítás és munkavégzés feltételeire.

Fotó: NIF

“Debrecen önkormányzata továbbra is folyamatosan fejleszti valamennyi városrészt”: ezt kapta ma Kismacs