Kétnapos ügyfélkapcsolati tréning Debrecenben – Fókuszban az ügyfelek

Helyi hírek Ország

A Debreceni Törvényszéken 2018. november 26-án és november 27-én ügyfélkapcsolati tréninget tartott az igazságügyi alkalmazottak részére az I.K.O.N. Csoport két tagja dr. Baji Dóra és dr. Kocsán Annamária. Az önkéntes képzésre nem csak Debrecenből érkeztek a dolgozók, hanem a megye más járásbíróságairól is. Az első napon az úgynevezett fókuszáló figyelem fontosságáról, a lényegkiemelésről tartottak előadást a trénerek, akik hangsúlyozták, hogy az ügyfelekkel történő kommunikáció során kiemelt figyelmet kell fordítani egymás megértésére, elfogadására. Az I.K.O.N. Csoport trénerei fontosnak tartották, hogy a képzésen résztvevők meglássák a csapatban dolgozás pozitív hatásait, amit a mindennapokban is kamatoztatni tudnak majd. Az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvételnél fontos szempont a kérdezéstechnika, a pozitív átkérdezés, a munka során pedig tudni kell az érzelmeket és a problémát szétválasztani. A tréning második napján az asszertív kommunikációs technikákról tartottak előadást, mivel kiemelt cél, hogy az ön- és érdekérvényesítő kommunikáció során a másik fél érdekeit, céljait is maximálisan figyelembe vegyük. Az asszertivitás lényegében olyan kommunikációs vagy még inkább kapcsolati modell, amelynek lényege az őszinteség, a nyitottság. A tréning zárásaként az igazságügyi alkalmazottak szituációs gyakorlatokon keresztül elemezték a váratlan helyzeteket, az ügyfélkezelést, amely során mindvégig a problémamegoldásra fókuszáltak, hisz a bíróság célja a professzionális ügyfélkezelés.

A résztvevők a nap végén úgy fogalmaztak, hogy ez egy „közvetlen, valódi emberközpontú” tréning volt színes programokkal, mely fejlődésre készteti az embert.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.