Ilyen buszokat gyártanak majd Debrecenben

Helyi hírek

Múlt hét pénteken az ITK ünnepélyes keretek között elkezdte építeni az üzemet a telephelye mellett, sőt később egy másik, nagyobb gyár építését is tervezik a repülőtérnél található ipari parkban – ennek költségeit egyébként 12 százalékban az állam állná, ez akár egymilliárd forintos támogatást is jelenthet. A nagyratörő elképzelések szerint az előbbi kapacitása 200, utóbbié pedig akár 800 busz lesz évente; a gyártási infrastruktúra fejlesztésére 50, a járműfejlesztésre pedig 20 millió eurót költenének.

Mit fognak gyártani?

Az IHO információi szerint az első Low Entry kialakítású járóképes alváz gyártása már folyamatban van a Daimler spanyolországi gyárában, ez várhatóan májusban érkezik majd Debrecenbe, ahol egy háromajtós városi karosszériát építenek rá és vélhetően kora ősszel már be is tudják mutatni. A következő busz ugyanennek a típusnak a helyközi változata lesz, két ajtóval és több üléssel. 2018 második felében egy kéttengelyes távolsági busz bemutatását tervezik, ami optimális esetben akár a kiöregedett Ikarus C56 és E95 típusok utódja is lehet, illetve készülne majd egy háromtengelyes turista busz is. A tervezést javarészt ugyanazok a haza mérnökök végzik, akik annak idején például a NABI Sirius megalkotásában is részt vettek.

A fentieken túl teljesen alacsonypadlós 12 méteres szóló és 18 méteres szóló buszok végszerelésével is kacérkodik az ITK, az elképzelések szerint ezek a jelenleg Törökországban gyártott Conecto típusok lennének. 2019-től teljesen elektromos buszokat is gyártanának 10–12 méteres kivitelben, ami a pesszimista jóslatok szerint akár a debreceni trolibuszközlekedés végét is jelentheti majd.