A sikeres kapcsolatfelvétel módja

Gazdaság

Amikor először kapcsolatba lépünk egy potenciális ügyféllel, nagyon sok minden dől el. Természetesen első körben nem a terméket, hanem saját magunkat kell eladni, hiszen abban az esetben, ha szimpatikusnak talál minket a tárgyalópartner, sokkal könnyebben fogja elfogadni az egyes termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatos javaslatainkat, és könnyebben válik belőle elégedett ügyfél is.

A következő cikkben megvizsgáljuk, milyen lépéseket érdemes tenni annak érdekében, hogy minden flottul menjen az első megbeszélések alkalmával.

A kapcsolatfelvétel típusai

  • Social media felületeken keresztüli megkeresés
  • E-mailes megkeresés
  • Telefonos megkeresés
  • Személyes konzultáció

Mind a négy típusnak megvan a maga létjogosultsága, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen célcsoportnál próbáljuk őket alkalmazni. A fiatalos, színes és pörgős embereket akár közösségi médián keresztül is meg lehet keresni az első alkalommal, de ugyanez a módszer már szinte a sávszélesség pazarlásának minősül cégek, könyvelőirodák esetében. Ilyen esetekre lényegesen nagyobb a valószínűsége, hogy az e-mailes vagy a telefonos megkereséssel fogsz célba érni. 

Szeretnéd megtanulni, hogy vedd fel a kapcsolatot az emberekkel? Keresd fel a SalesKurzus.hu-t a különböző értékesítési képzésekért, és tanuld meg a jó kapcsolatfelvétel alapjait és mesterfogásait!

Mi történjen az első kapcsolatfelvételkor?

Ha már megvan a kapcsolatfelvétel formája, akkor nem árt, ha odafigyelsz annak a tartalmára is. Nem szabad ajtóstul rontani a házba. Első körben csak tudasd a potenciális ügyféllel, hogy ki vagy, mivel foglalkozol, puhatold ki, hogy neki lehet-e szüksége a termékedre vagy a szolgáltatásodra, majd javasolj egy megbeszélést, ahol részletesebben ki tudtok térni a lényegre is. És persze ne hidd azt, hogy az már feltétlenül szerződéssel fog zárulni. A jó értékesítés, ami hosszú távon is maradandó, nem 1-2 lépcsőből áll. Ez szükséges ugyanis ahhoz, hogy kiépülhessen a megfelelő mélységű bizalom az ügyfeledben irántad.

Az az ügyfél, aki megbízhatónak tart és elégedett a munkáddal, utána bátrabban fog ajánlani téged a saját ismerősei és barátai körében. Tehát valójában azzal, hogy több időt szánsz az emberekre, és nem sürgeted a dolgokat, további jövedelemforrást teremtesz magadnak.

A kontaktok minősége is számít

Ha már szóba kerültek az ajánlások, akkor nem árt megemlíteni azt sem, hogy ezek is különböző minőségi szinteket képviselnek. Sarkalatos példa, de eléggé szemléletes: Te kitől fogadsz el szívesebben egy szakemberi ajánlást? A falu bolondjától vagy a polgármestertől.

Az emberek többségében a magasabb pozíciókból érkező ajánlásokat veszik szívesebben figyelembe. Ebből kifolyólag, ha egy céghez szeretnél bejutni tárgyalni, akkor nem biztos, hogy a portás lesz a legcélravezetőbb kontakt, hanem érdemesebb a vezetői szinteken puhatolózni.