A magyar bankszektorban is megjelent a munkaerőhiány

Gazdaság

Az informatikai, illetve a speciális tudást igénylő tanácsadói, értékesítési területeken nagyon éles verseny alakult ki a felkészült szakemberekért a magyarországi bankszektorban is.

A Világgazdaság szerint ez új eszközök alkalmazására készteti a piaci szereplőket az alkalmazottaik megtartása, illetve vonzerejük növelése érdekében.

Az IT-fejlesztők és az adatmenedzsment területén dolgozók mellett a call center munkatársainál érezzük, hogy szűkül az utánpótlásbázis, és nagyobb a verseny a kiváló szakemberekért

– mondta a lapnak Bek-Balla László, az Erste Bank HR-igazgatója. A szakember szerint a budapesti munkaerőpiac annyiban különbözik a többitől, hogy a számos alternatíva miatt ott egyértelműen mobilisabbak a foglalkoztatottak.

A K&H-nál elsősorban IT-szakértői pozíciók esetében, speciális tudást igénylő (elsősorban hitelezési vagy privát banki terület) ügyfélkiszolgálási pozícióknál és kontrollingterületen nehéz megfelelő munkaerőt találni.

A CIB Banknál úgy látják, hogy kifejezetten az IT az a terület, ahol az átlagnál nehezebb munkaerőt találni, illetve a banki digitalizációhoz köthető szakterületek, ahol a megfelelő kompetenciájú szakemberek megtalálása a bank stratégiájának megvalósítása szempontjából kulcsfontosságú. Ezenkívül a CIB Bank tapasztalatai szerint a fiókhálózatban dolgozó értékesítési munkakörök, valamint a pénzügyi elemzői és kockázatkezelői pozíciók feltöltése is egyre nagyobb kihívás. „Mindezt figyelembe véve a bank egyre szélesebb körben keresi a munkatársakat, bevetve újabb toborzási csatornákat és eszközöket” – emelték ki a hitelintézetnél.