Kutató tanárrá válni

Egyetem

Középiskolai tanárok kutatásainak megismerésére szervezett konferenciát a Debreceni Egyetem április 15-én a DAB Székházban.

A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programja és a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja tudományos fokozat megszerzése előtt álló pedagógusok és már ledoktorált kutatótanárok szakmai tapasztalatcseréjére és a közoktatási folyamatokat vizsgáló doktoranduszok eredményeinek bemutatására rendezte meg a Kutató tanárrá válni című konferenciát.

A tiszántúli középiskolák számára meghirdetett tanácskozáson többek között szó volt az infokommunikációs eszközök használatáról és az innovatív óravezetési technikákról is.

Maticsák Sándor, a Debreceni Egyetem tanárképzési főigazgatója a jelen lévő pedagógusokat arról tájékoztatta, hogy a három évvel ezelőtt beindított osztatlan tanárképzési forma beváltotta a hozzá fűzött reményeket, magyar és történelem szakokon például már többen jelentkeznek tanári szakra, mint diszciplináris alapképzésre. – Legnépszerűbb szakpárunk a magyar-történelem, de egyre több a vegyes szakpár is, amikor egy bölcsész nyelvszakot természettudományos képzéssel párosít a hallgató.

A közoktatás kutatótanári minősítése a pedagógusi életpálya kiemelt kategóriája, amely nem elérhetetlen a tanárok számára.

Pusztai Gabriella, a Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program vezetője a pedagógusoknak elmondta: a doktori képzés elkezdésének nincs felső korhatára, a hosszabb ideje pályán lévő tanárok is szerezhetnek fokozatot.