Kékszalagon a Debreceni Egyetem

Egyetem

A Debreceni Egyetem Atlétikai Clubjának tagjai az idén hét hajó legénységét erősítették a Kékszalag vitorlásversenyen.

Az idén már 47. alkalommal rajtolt el a Kékszalag, Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlásversenye. A verseny külföldön is egyre népszerűbb, a magyarok mellett lengyel, német, svájci és szlovák hajók is rajthoz állnak. Az idén 540 hajó nevezett, mely szám átlagosnak mondható. Újdonság azonban, hogy néhány, a világ élvonalába tartozó hajó és annak legénysége is részt vett a versenyen.

– Az idén az időjárás sajnos nem fogadta kegyeibe a versenyzőket. A szél a startnál még kedvező volt, azonban napközben többször legyengült, leállt, így a mezőny tejesen szétszakadt. A gyors, kis szélben is haladni képes egy- és többtestű hajók már koradélután megkerülték az amúgy is a gyenge szeleiről híres keleti medencét, míg a klasszikus egytestű túrahajók estére még csak táv első negyedét tették meg. Már ekkor látható volt, hogy nem fogja tudni minden induló teljesíteni a 155 kilométeres távot a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalon, a rendelkezésre álló 48 órás szintidő alatt – mondta el Stündl László, a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Karának dékánhelyettese, a verseny rendszeres résztvevője.

A vitorlázók számára az időjárás tekintetében két igazi kihívás van: ha túl gyenge vagy ha túl erős a szél.

– A verseny első napja során két alkalommal is teljes szélcsend volt több órán keresztül, így a csapatok a várakozás perceit napozással és fürdőzéssel töltötték. Ez meglepően szokatlan egy vitorlás versenyen, de sajnos nem ismeretlen a Balatonon. Estére aztán megérkezett a várva várt északkeleti irányú frissülés, mely egész éjszaka kitartott, sőt, reggelre meg is erősödött. A befutónál azonban szintén egy szélmentes zóna alakult ki, melybe belefutottunk, így az utolsó két kilométert szó szerint csigatempóban tettük meg – emlékezett vissza Stündl László.

A Debreceni Egyetem idén is több résztvevővel képviseltette magát. A tavalyihoz eltérően némileg változott a csapatok összetétele, de összességében hét egységet is erősítettek DEAC-os vitorlázók.

Eredményeik:
BRAINSTORM (Nau 370) Dr. Bognár László, Ambrózy Péter, dr. Mikler Boldizsár, dr. Kiss Máté, Horváth Gyula, Kisgyörgy Csaba, Kisgyörgy-Sármay Mónika (abszolút 325., osztály 4. hely, idő: 03-07-15@06:15:19)

BOLERO (50-es cirkáló) Mayor Gergely, Dr. Stündl László, Katona László, Bencző László, Dr. Kósa Csaba Gábor, Őri Sándor Péter, Sárosi Péter Gábor (abszolút 38., osztály 7. hely, idő: 03-07-15@17:39:44)

SANTA MARIA (YS-I/2.) Bakos Miklós, Heim Imre, Bakos Károly, Dr. Jakab Kornél, Kovács Sándor Zoltán (abszolút 376., osztály 40. hely, idő: 03-07-15@18:59:05)

SANTA IZABELLA (YS-I/2.) Szabó Imre, Dr. Vitályos Géza, Dr. Szokol Miklós, Dr. Karácsonyi Zoltán (abszolút 415., osztály 42. hely, idő: 03-07-15@23:07:20)

VELA (Elan 310) Dr. Neuwirth Gábor, Dr. Ónodi-Szűcs Róbert, Boros Gábor, Dr. Patonai Zoltán, Földes Gábor (DNF)

SEVEN 11 (11m OD) Sebes Pál, Szűcs István, Szűcs Péter, Gyulai Gábor (DNF)
MIMÓZA-RÓZA (YS-III/1.) Sal László, Illés Zsolt, Mogyoródi Béla (DNF)