Konferencia a tanárképzésről

Egyetem

A tanárképzés aktuális kérdései voltak napirenden azon a konferencián, amelyet hét felsőoktatási intézmény részvételével rendezett a Debreceni Egyetem.

Az új, 2013-ban indult képzési forma számos részletkérdése vár még finomításra. Ennek egyik fontos állomása volt február 13-14-én az a kétnapos találkozó, amelyen több, mint 80 résztvevő – az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Károli Gáspár Református Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem, a Szegedi Tudományegyetem, az egri Eszterházy Károly Főiskola és a Nyíregyházi Főiskola -, az intézmények tanárképzési főigazgatói és oktatási dékánhelyettesei vitatták meg – többek között – az általános és középiskolai tanárképzés szétválasztása, a régi és új típusú képzések közötti átjárhatóság szabályozása, a kétszer féléves gyakorlótanítás keretrendszerének kidolgozása kapcsán felmerülő problémákat.

– Örvendetes, hogy ilyen szép számban elfogadták meghívásunkat, mert ez azt jelenti, hogy sokan tekintik szívügyüknek az átalakuló tanárképzés felvetődő kérdéseit. A mostani alkalom lehetőséget teremt arra, hogy beszéljünk a részletkérdésekről, a gyakorlatban felmerülő problémákról, a törvényi szabályozás nyújtotta lehetőségekről, és elsősorban megismerjük az egyes intézményekben alkalmazott módszereket – mondta köszöntőjében Maticsák Sándor, a Debreceni Egyetem Tanárképzési Központjának főigazgatója.

A program résztvevői előadásokon ismerhették meg a különböző intézmények Tanárképzési Központjaiban zajló munkát.

A program szombaton kerekasztal beszélgetéssel folytatódott, amelyen a résztvevők abban állapodtak meg, hogy a felmerülő gyakorlati problémákat – mikor zárulhat a harmadik év?, milyen típusú intézményben taníthat a 4+1, vagy 5+1-es képzésen végzett hallgató?, hogyan kell elvégezni a tanítási gyakorlatot?, lehet-e háromszakos a tanárképzés, van-e átjárhatóság a különböző képzési formák között? -, az elmúlt évek tapasztalatai alapján összegzett módosító indítványaikat közösen juttatják el a Magyar Rektori Konferenciához azzal a kéréssel, hogy tárgyaljanak a Tanárképző Központok által közösen megfogalmazott ajánlásokról és juttassák el azt a törvényalkotókhoz.

unideb.hu