Térségi brandeket hoznának létre Hajdú-Biharban

Gazdaság Helyi hírek

Hajdú-Bihar megye turisztikai helyzetét is tárgyalták a megyei politikusai a legutóbbi közgyűlésen október 2-án.

Egy tájékoztatóból kiderült, hogy a nemzetközi érdeklődés középpontjában Debrecen és Hajdúszoboszló áll. Az eddigi, pontszerű fejlesztések helyett korszerű, egységes, komplex kínálatot alakítnának ki a jövőben – olvasható a közgyűlés összefoglalójàban.

A beszámoló kiemeli, hogy a kormány elfogadta a Debrecen, Hajdúszoboszló, Hortobágy és a Tisza-tó kiemelt turisztikai fejlesztési térségként való meghatározását és annak a 2017-2030-as időszakra szóló stratégiai fejlesztési programját.

Ennek alapgondolata térségi brandek felépítése, az elérhető szolgáltatások összehangolt tervezése, vagyis, hogy az eddigi, pontszerű fejlesztések helyett korszerű, egységes, komplex kínálat alakuljon ki.

Fontos ugyanis, hogy a kiemelt turisztikai fejlesztési térség termékei egymás erősítését szolgálják, ne pedig egymás konkurenciájaként funkcionáljanak.

A megyében hazai és uniós forrásból megvalósuló attrakciófejlesztések, a szolgáltatások bővülése, valamint a megyei önkormányzat erősödő koordináló szerepköre minden alapot biztosít az elkövetkezendő időkben az ágazat számára, hogy a kialakult járványhelyzet levonulása után hasonló sikerek szülessenek.

A beszámoló rávilágít arra, hogy 2020 január-május időszakát a 2019. év azonos időszakához viszonyítva látható, hogy a vendégek és a vendégéjszakák számában is mintegy 53 %-os csökkenés volt.