Ezernél is több, eddig ingyenes debreceni parkolóhely lehet fizetős

Gazdaság Helyi hírek

Debrecen közgyűlése várhatóan módosítja jövő heti ülésén a parkolásról szóló rendeletet. Pacza Gergely városfejlesztési főosztályvezető előterjesztése részben a fizetős parkolókat üzemeltető DV Parking Kft. javaslatait tolmácsolja.

A Kölcsey Központ mélygarázsban a kihasználtság javításának érdekében az üzemeltető egy új bérlettípus, a „nappali” bérlet bevezetésére tett javaslatot. A bérlet reggel 7 és este 7 óra közötti időszakban lenne használható, és bruttó 7 ezer forintba kerülne.

Szintén a DV Parking javasolja, hogy valamennyi lakossági kedvezményes bérlet árát csökkentsék a felére. Így a lakossági kedvezményes éves bérlet bruttó 6 ezer forintba, a féléves bérlet bruttó 4 ezer forintba, a negyedéves bérlet bruttó 2 ezer forintba kerülne januártól.

Lakossági kedvezményes bérlettel a magánszemélyek a lakóhelyük épületétől számított 25 méteren belül egy felszíni várakozóhelyet használhatnak saját tulajdonú vagy üzemben tartású személyautóval.

A DV Parking Kft. emellett azt kéri a közgyűléstől, hogy több olyan területet vonjanak be az I. számú díjfizetési övezetbe, melyeken eddig nem kellett fizetni. Ezt azzal indokolják, hogy a foglaltsági vizsgálat megállapította, hogy a telítettség ezeken a helyeken minden napszakban meghaladja a 70 százalékot. Ha a javaslatot elfogadják, 1012 eddig ingyenes parkolóhely lesz fizetős januártól. Az I-es parkolási övezetekben egy óra parkolási díja 340 forint.

Az alábbi területeken lehet fizetős a parkolás januártól:

• Abigél utca (54 db parkolóhely)
• Csapó utcai szervízút Pacsirta utca -Berek utca közötti szakasza, és Berek utca Csapó utca – Kígyó utca közötti szakasza (169 db parkolóhely)
• Egyetem sugárút Honvéd utca és Füredi út közötti szakasza (209 db parkolóhely)
• Haláp utca (37 db parkolóhely)
• Nagy-Gál István utca (9 db parkolóhely)
• Ókút utca (20 db parkolóhely)
• Őszirózsa köz (16 db parkolóhely)
• Serház utca (20 db parkolóhely)
• Sumen utca és szervízútjai (145 db parkolóhely)
• Szombati István utca (110 db parkolóhely)
• Teleki utca (132 db parkolóhely)
• Vígkedvű Mihály utca – Haláp utca és Szent Anna utca közötti szakasza (31 db parkolóhely)
• Wesselényi utca szervízút (60 db parkolóhely)

Pacza Gergely javaslatot tesz továbbá a MÁV állomás posta előtti területének az I. parkolási övezetből a Kiemelt övezetbe történő átsorolására annak érdekében, hogy a MÁV állomás indulási oldalán lévő várakozóhelyek díjával azonosság legyen. Így bármely, a két térületen lévő automata műszaki meghibásodása estén is biztosított lesz a jegyváltás.