Így alakul át Debrecen közlekedése másfél milliárd forintból

Gazdaság Helyi hírek

A főpályaudvar építése miatt lezárandó 4. sz. főút Erzsébet utcai szakaszának tehermentesítése érdekében a belvárosban is szükség van a meglevő forgalmi viszonyok átalakítására – írja közleményében az önkormányzat.

Ezek egyrészt a meglevő jelzőlámpák jelenlegi programjainak módosítását, illetve komolyabb – az adott csomópont – kapacitását növelő – építési beavatkozását jelentik. A Belvárosi forgalomszervezés átalakítása kapcsán 12 csomópont esetében kizárólag jelzőlámpás program módosítás, hangolás módosítás válik szükségessé. Ezek: Arany János utca – Külsővásártér csomópont, Hal köz – Széchenyi utca csomópont, Nyugati kiskörút – Széchenyi utca csomópont, Csokonai Színház gyalogos átkelőhely, Faraktár utca – Hajnal utca csomópont, Attila tér – Alkotmány utca csomópont, Wesselényi utca gyalogos átkelőhely, Wesselényi utca – Irinyi utca csomópont, Erzsébet utca – Salétrom utca csomópont, Erzsébet utca – Szív utca – Ny-i kiskörút csomópontjai, Barna u – Nyugati kiskörút csomópont és az Arany János utca – Nyugati kiskörút csomópont.

Programmódosításon felül a későbbi esetleges programba, vagy forgalmi viszonyokba történő beavatkozás megkönnyítése érdekében a Piac utca – Széchenyi utca csomópontjában a programmódosításon felül 1-1 db forgalomszámláló doppler radar és forgalomfigyelő kamera kerül beépítésre.

csp3

csp33A Szent Anna utca részbeni egyirányúsítása miatt a Szent Anna – Vármegyeháza és Szent Anna – Varga utca csomópontban terelőszigetet építünk, a jelzőlámpák programjait módosítjuk és a csomópontok környezetében a Szent Anna utca új kopóréteget kap.

A Sumen u. – Haláp utca, Szent Anna – Klaipeda utca, a Miklós utca – Nyugati kiskörút csomópontja (Iskola utca csomópontját beleértve), Szoboszlói út – Erzsébet utca, Széchenyi utca – Nyugati utca, Kossuth utca – Klaipeda utca, Kossuth utca – Nap utca, Kossuth utca – Baross utca csomópontjaiban forgalmi sáv bővítés vagy új forgalmi sáv létesítése szükséges. A csomópontokba – ahol szükséges – forgalomszámláló doppler radart és forgalomfigyelő kamerát helyezünk el.

Ezen csomópontok környezetében aszfaltszőnyegezésre is sor kerül. A Kossuth utca – Nap utca és a Kossuth utca – Baross utca csomópontjaiban a forgalmi rendet új jelzőlámpás kialakítás fogja szabályozni.

Egyetem téri körforgalom, Nagyerdei körút kapacitásnövelő beavatkozás – Nagyerdei körút- villamospálya- körforgalmi csomópont körútra hajtó ág átépítése, mely kapcsolódik a az Egyetem sugárút, Egyetem tér végén épült körforgalmi csomóponthoz.

Nagyerdei Körút – Pallagi út csomópontban körforgalom kialakítása – csomópontban a Pallagi útról Nagyerdei körútra balra kanyarodó villamos pályát nem érintve négyágú körforgalmi csomópont épül, a kerékpárút átvezetésével együtt.

A Bartók Béla út – Böszörményi út csomópontjában a Bartók Béla úti ágon Pesti utca irányába jobbra kanyarodósáv építése a Bartók Béla úton feltorlódó forgalom csökkentésére.

Vécsey – Gizella – Szabó Kálmán – Budai Ézsaiás utcák 5 ágú csomópontjának fejlesztése forgalmi sáv bővítéssel, a csomópont közlekedésbiztonságot szolgáló jobb geometri kialakításával.

A főpályaudvar projekt határidőben történő sikeres befejezéséhez elengedhetetlen a kivitelezési munka elkezdését követően a 4-es sz. főút lezárása. A főút lezárását természetesen meg kell, hogy előzze a szükséges terelőútvonalak kiépítése. Ennek érdekében a tranzit átmenő forgalom tereléséhez utak és csomópontok fejlesztése fog megvalósulni a Mikepércsi út, Gázvezeték utca, István út nyomvonalon, valamint a Füredi út, Nyíl utca nyomvonalon.

A Mikepércsi út mentén a Szabó K. utcai csomópontban, a Monostorpályi úti csomópontban, a Leiningen utcai csomópontban, valamint a MOL üzemagyag töltő állomásnál lévő csomópontban, továbbá a Füredi út mentén a Böszörményi úti csomópontban, a Dózsa Gy. utcai csomópontban, a Malompark csomópontban, az Egyetem sgt. csomópontban, a Bem téri csomópontban, valamint a Füredi kapu és a Szabó L. utcai csomópontban kizárólag jelzőlámpa átszerelés, jelzőlámpa programmódosítás, hangolás válik szükségessé.

Szintén a Gázvezeték utcán a gyalogosforgalom biztonságos levezetése érdekében az Öreg J. utcai és a Névtelen utcai csomópontba új gyalogos átkelőhely létesül.

A Gázvezeték utca teljes nyomvonalán az autóbusz-megállóhelyeket öbölben kell kiépíteni azért, hogy a megnövekedett forgalmat a le és felszállás idején ne akadályozzák a megálló autóbuszok.

A jelzőlámpás beavatkozásokon túl a tranzitforgalom növekedéséből adódó terhelések kezelésére érdekében szükséges egyes – jelenleg is terhelt – csomópontok felbővítése, forgalmi kapacitások javítása, esetleges kanyarodósávok kiépítése. Ilyen, és ehhez hasonló útépítési beavatkozásokra kell számítani a Mikepércsi utcán a Gázvezeték utcai csomópontban, az Epreskert utcai csomópontban, és a Balaton utcai csomópontban, valamint a Füredi út – Sinai M. utcai, és a Nyíl utca – Hadházi út csomópontban.

A Nyíl utcát keresztező két egyirányú kiszolgáló út biztonságának növelése érdekében új jelzőlámpás forgalomirányítás építünk a Nyíl utca – Damjanich utca, valamint a Nyíl utca – Nagy S. utca csomópontokban.

Nagyobb volumenű útépítési beavatkozásokra is kell majd számítani. Az István út – Szoboszlói út csomópontban bővítés kell végrehajtani, mivel a Gázvezeték utcáról és a Vértesi utcáról érkező forgalom részére jelen pillanatban nincs lehetőség a 4. sz. főút Hajdúszoboszló irányába történő kanyarodásra. A csomópont átépítése ezt a problémát oldja meg, valamint a külön jobbra-kanyarodó sáv kiépítésével a 4. sz. főút – Vértesi úti irány erősödő forgalmát lesz hivatott zökkenőmentesen levezetni. Hasonló nagyságrendű beavatkozás válik szükségessé az Árpád téren az észak-nyugati kanyarodó irányok kapacitásának bővítése érdekében is.

A csomópontok kapacitásának bővítése és forgalomszervezés kb. 1,5 millárd forintba kerül.

1 thought on “Így alakul át Debrecen közlekedése másfél milliárd forintból

  1. Talán jobb lenne ha előbb a déli elkerülő utat építenék meg előbb. Akkor kevesebb városi átalakitásra lenne szükség. A déli elkerülő út már évek óta esedékes, csak még eddig nem csinálták meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.