Ösztöndíj tanárjelölteknek

Egyetem

A Debreceni Egyetem 58 hallgatója részesül Klebelsberg Képzési Ösztöndíjban a 2017/2018-as tanévben. Az okleveleket január 8-án adta át Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere Budapesten, a Pesti Vigadó Dísztermében rendezett ünnepségen.
– A gyerek után a tanár a legfontosabb köznevelési szereplő, a tanár az, akin „majdnem minden múlik”, és nemzetstratégiai fontosságú, ami az osztálytermekben történik, ezen múlik, milyen lesz a jövő – hangsúlyozta az ünnepségen Balog Zoltán. Mint mondta, egyre jobb tanárokra van szükség, akik képesek új tudásterületeket, kompetenciákat, készségeket elsajátítani a 21. században a sikeres oktatáshoz. Hozzátette: a jó tanár ugyanakkor odafigyel tanítványaira, és fel tudja kelteni a diákok tudásvágyát, így tudják őket motiválni, inspirálni. A miniszter felidézte: az ösztöndíjat azzal a céllal indították el, hogy a leendő tanárok nyugodtan készülhessenek erre a hivatásra.

2017 novemberében 1481 hallgató rendelkezett Klebelsberg-ösztöndíjjal, most további 651 hallgató szerezte meg arra a jogot, vagyis összesen 2132-en kapnak ilyen ösztöndíjat. Közülük 1920-an osztatlan tanárképzésben tanulnak, 212-en pedig gyógypedagógus alapképzésben vesznek részt.
A miniszter első alkalommal köszönthette az ösztöndíjasok között a gyógypedagógusnak készülőket, azt mondta, az ő munkájuk egyre fontosabb és hiány van ilyen szakemberből, ezért döntöttek úgy, hogy ettől az évtől ők is pályázhatnak az ösztöndíjra.

– Idén az egyetem öt karáról (Bölcsészettudományi Kar, Gyermeknevelési és Felnőttképzési Kar, Informatikai Kar, Természettudományi és Technológiai Kar, Zeneművészeti Kar) 58 hallgató nyerte el a Klebelsberg-ösztöndíjat. Örömteli, hogy a gyógypedagógusnak készülő hallgatóink közül szép számmal pályáztak sikerrel az ösztöndíjra. Az osztatlan tanárképzés egyre népszerűbb oktatási forma, amelyet ez a támogatási rendszer csak tovább erősít – mondta az ünnepséget követően az unideb.hu portálnak Maticsák Sándor, a Debreceni Egyetem Tanárképzési Központjának főigazgatója.

A támogatás célja, hogy a tanári pályát választó egyetemi hallgatókat motiválja a hátrányos településeken való elhelyezkedésre, egyúttal a diplomaszerzést követően ezzel álláshelyet is biztosít a végzősök számára. A pályázatok elbírálásánál a fő szempont a hiányszakok pedagógusigénye mellett a felvételi eredmény, a szociális helyzet, valamint a munkavállalási régió érintettsége volt.

unideb.hu