Szemkamerával a vásárlók nyomában

Egyetem

Különleges módszerrel, szemkamerákkal vizsgálták a magyarok vásárlási szokásait a Debreceni Egyetem kutatói.

A kutatásból kiderült, hogy a nők hajlamosabbak alaposabban átvizsgálni a polcokat, mint a férfiak, de ugyanúgy balról jobbra nézik meg a termékeket, mint bárki más. A szemkamerás vizsgálatok egy sor marketingeszközt adhatnak az áruházláncok kezébe, trükkök százait dolgozták már ki segítségükkel.

Ám egy ilyen kutatás eredményeinek köszönhetően mi is tudatosabb vásárlóvá válhatunk, és a jövő marketingszakembereit is hatékonyabban tudják oktatni az egyetemeken. A szemkamerás vizsgálatokról részletesen Soós Mihály, a Marketing és Kereskedelmi Intézet tanársegéde nyilatkozott az FM90 Campus Rádióban.

Az összeállítást ezen a linken hallgathatja meg.

unideb.hu