Hallgatóbarát ügyintézés az egyetemen

Egyetem

Mindent egy helyen és lehetőleg egy időben – az egyablakos ügyintézéssel ettől a tanévtől egyszerűbbé válik a hallgatók élete a Debreceni Egyetemen.

A Debreceni Egyetem 2014-es szervezeti átalakulásával párhuzamosan a hallgatói ügyek területén is megtörtént az integráció. A Hallgatói Önkormányzat javaslatára egy központban összpontosultak a hallgatói szolgáltatások, ezért megalakult a Hallgatói Kapcsolatok és Szolgáltatások Központja (HKSzK). Ennek célja a hallgatóság részére együtt kínálni mindazokat szolgáltatásokat, amelyek a tanulmányoktól függetlenek és azokat a tanulmányi adminisztrációs szolgáltatásokat, amelyek a szakmától függetlenek.

– Különösen fontosak a tanulmányi adminisztrációs szolgáltatások. Az a célunk, hogy a hallgatók ügyintézését megkönnyítsük azáltal, hogy minden szolgáltatást egy helyen, egyablakos rendszerben, a korábbinál sokkal kisebb időráfordítással vehessenek igénybe – emelte ki Gaál István hallgatói kapcsolatokért felelős rektorhelyettes a Böszörményi úti campuson ma megnyitott iroda avatóünnepségén.

– A HKSzK feladata szertágazó – mondta Pilishegyi Péter, a központ főigazgatója. – A beiskolázási, toborzó tevékenységtől kezdve, a hallgatók szociális és kollégiumi ügyeinek gondozása, az ösztöndíjak utalása, a diákhitel ügyintézése, az egyetemi kártya (DEKa kártya), az esélyegyenlőség, a mentálhigiéné, a karrier-tanácsadás, a Neptun tanulmányi és adminisztrációs rendszer üzemeltetése az alumni tevékenységgel bezárólag mind a mi tevékenységi körünk – közölte a főigazgató.

Minden olyan funkciót, ami nem igényli a személyes jelenlétet, online kínál majd a szervezeti egység, és tervezik az okostelefon-alkalmazások megvalósítását is. Mindezek jelentős előrelépést jelentenek a hallgatói szolgáltatások színvonalának emelésében.

– Mostantól a Hallgatói Önkormányzat és a Doktorandusz Önkormányzat közalkalmazott munkatársai is a HKSzK-hoz tartoznak. A hallgatók számára nyújtanak szolgáltatásokat, a Hallgatói Önkormányzattal együtt megszervezve, ami garantálja a sikeres működést – hangsúlyozta Csiszár Imre, a Hallgatói és Doktorandusz Képviselet elnökhelyettese.

Valamennyi campuson ügyfélszolgálati irodát alakítanak ki, hogy a szolgáltatások minden hallgató számára a lehető legközelebb legyenek elérhetőek. Ilyen iroda az Egyetem téren eddig is működött, a mostani ünnepség keretében adták át az új irodát a Böszörményi úton, egy harmadikat pedig hamarosan a Kassai úti campuson alakítanak ki.

unideb.hu